
Cuma günü, Web3 abonelik ve biletleme çözümü sağlayıcısı Reuto, Netflix ve Spotify için yeni bir abonelik modelini, değiştirilemez bir belirteç (NFT) çözümü kullanarak duyurdu.
Reuto, Revolution NFT aracılığıyla Netflix ve Spotify için ömür boyu dijital abonelik sunacağını söyledi. Toplam 10.000 kullanıcı, benzersiz abonelik modelini elde etmeye hak kazanacaktır. Revuto’da iş geliştirme başkanı Dino Ivankoviç, bu abonelik tabanlı NFT’lerin nasıl kendi ekosistemlerine dönüşebileceğini açıkladı. Cointelegraph’a şunları söyledi:
“Son kullanıcıya daha fazla kontrol getirmeyi amaçlıyoruz. NFT teknolojisi, kullanıcıların kullanılmayan aboneliklerini, onları kullanacak diğer kişilere göndererek veya satarak para kazanmalarına olanak tanıyacak. Kullanıcılar gelecekte aboneliği bile kiralayabilir.”
Bu abonelik NFT’leri, kripto borsalarında da alınıp satılabilir ve bu tür NFT’ler için ikincil bir pazarın büyümesine izin verir. NFT el değiştirdiğinde, eski kullanıcının dijital banka kartı iptal edilir ve yeni sahibine yeni bir banka kartı verilir.
Reuto, NFT çözümleri aracılığıyla daha fazla abonelik tabanlı hizmet sunmayı ve istenmeyen abonelik ücretlerine son vermeyi planlıyor.
İlgili: Koleksiyonların ötesinde: NFT’ler biletleme endüstrisini nasıl yeniliyor?
NFT piyasası son birkaç ayda işlem hacminde sürekli bir düşüş yaşarken, piyasada devam eden düşüş eğilimi nedeniyle yenilik, sektörde yeni bir büyüme görmeye devam ediyor. Facebook’un ana şirketi Meta, kısa süre önce sosyal medya platformlarında NFT’leri tanıtacağını duyurdu.
Facebook’ta NFT’leri başlatıyoruz! Üzerinde çalıştığım şeyi dünyayla paylaşmaktan heyecan duyuyorum. pic.twitter.com/TaV66zRanV
— Navdeep Singh (@navdeep_ua) 29 Haziran 2022
NFTS, 2021 boğa piyasası zirvesi sırasında dijital koleksiyonlarla başlayıp daha sonra GameFi ve metaverse ekosistemlerine genişleyerek bir öfke haline geldi. Cuma günü itibariyle, NFT’ler sanat, müzik, reklam, biletleme, emlak ve daha pek çok endüstriyi etkiledi.