Web3 teknolojisi tarihi sitelere nasıl yardımcı olabilir?

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Antik ve tarihi alanlardaki metaverse olayları, yakında turizm için alternatif bir gelecek haline gelebilir.

Mülklerinin artırılmış gerçeklik planlarını hazırlayan fiziksel kale ve villa sahipleri, sanal etkinlikler eski mülkleri için ağır bakım faturalarını ödemelerine yardımcı olabileceğinden ve aynı zamanda bir şans sunabileceğinden, metaverse’de ziyaretçileri çekmek için iddialı planlarının işe yarayacağını düşünüyor. tarihi anlatıları değiştirir.

Metaverse turizm modeli, COVID-19’un neden olduğu turizmdeki gerilemeler tarafından hızlandırıldı, ancak endüstri zaten bu yönde ilerliyor olabilir.

Şu anda, büyük metaverse platformları hantal, kullanımı zor ve daha fazla “gayrimenkul” geliştirmesini bekliyor, ancak firmalar ne olabileceğine odaklanıyor. Markalar, yalnızca PR övünme hakları için toplu halde metaverse giriyor gibi görünüyor.

Dolayısıyla, meta veri deposu aracılığıyla mevcut, yeni ve gözden geçirilmiş geçmişleri öğrenme olasılığı o kadar da uzak değil gibi görünüyor.

Yenilemeyen kaleler, villalar ve şatolar

Bir Web3 girişim laboratuvarı olan 3.O Labs’ın kurucusu Michelle Choi, likit olmayan varlıkları korumak için bağış toplayıcılar olarak, dönüştürülemeyen jetonlar veya NFT’ler satmak gibi fiziksel tabloların bakımını finanse etmek için dijital fırsatlara yöneldi.

Choi, COVID-19 nedeniyle müze turizmindeki gerilemeyi fark ettiğinde Google’da ürün müdürüydü ve bunu gelecekteki metaverse’ler için bir fırsat olarak gördü. Daha sonra işini bıraktı ve kendi metaverse deneylerine başladı.

Ekim 2021’de Prag’da gerçek bir kale olan Lobkowicz Sarayı’nda bir NFT sergisi ve müzayedesi olan Non-Fungible Castle’ı başlatmak için bir ekiple çalışmaya başladı. Etkinlikte, NFT’lerin 500 yıllık tabloların yanında sergilendiği ve “kültürel mirasa erişilebilirliği genişletmek” amacını taşıyordu.

Lansman, mülkteki tüm acil projelerin restorasyonunu kapsayacak kadar büyüdü. Bu kavram kanıtı ile motive olan Choi ve 3.O Labs, şimdi dünya çapında metaverse turizm deneyimlerini yoğun bir şekilde küratörlük yapıyor.

Web3’ü tüm kullanıcılar için erişilebilir hale getirme misyonuyla 3.O Labs, NFT’lerden merkezi olmayan özerk organizasyonlara veya DAO’lara kadar bir dizi Web3 projesini kuluçkaya yatırıyor. Girişim laboratuvarı, metaverse dikeyinde Almanya’da bir şatoda bir proje inşa ediyor, bunu Hindistan’da bir villa ve ardından muhtemelen Gana’da bir müze takip edecek.

Lobkowicz Sarayı. Kaynak: Prag Sabahı

Choi, Cointelegraph’a metaverse seyahat için uzun vadeli vizyonunu anlattı:

“Seyahat bir öğretim aracı olarak geliştirilecek. Geçmişte turizm, bir yeri ziyaret etmek anlamına geliyordu. Fotoğraflar 2B idi, ancak 3B seyahat daha sonra sanal kulaklıklarla ortaya çıktı. 4D zaman deneyi artık mümkün. Artık farklı zaman dilimlerini birbirine bağlayabiliriz. Bir öğretme açısı var.”

Bu, meta veri tabanında hangi yeni geçmişlerin oluşturulacağına ilişkin bir dizi soruyu gündeme getiriyor.

Meta veri deposunda tarih yeniden yazılacak mı?

İyi ya da kötü, turizm işletmeleri, eğitim platformları ve müzeler metaverse’de tarihi yeniden tasavvur edebilir.

Priyadarshini Raje Scindia’nın ailesi, Hindistan’ın Madhya Pradesh kentinde 200 yıllık bir saraydan müzeye dönüşen Jai Vilas Sarayı’nın sahibi. Metaverse deneyimini finanse etmek için yerel sanatçılar tarafından üretilen bir NFT koleksiyonu planlıyor. COVID-19 müzesini iki yıllığına kapattı ve bazı gerekli ancak pahalı restorasyon çalışmalarına zaman tanıdı.

Scindia, Cointelegraph’a NFT’lerin sanat olarak kabul edilmesi gerektiğini söyledi ve “Her neslin bir sanatı ve onun yorumu var. Bu, yeni ortaya çıkan Hintli sanatçılar için yeni bir ortam ve yeni bir platform. ” “Sanat yaratmanın önünde hiçbir engel olmaması gerektiğini” ekledi.

Scindia, “Bir kişi genellikle bir müzeyi bir kez ziyaret eder” gibi metaverse’nin gelecek olduğuna ikna olmuştur, ancak metaverse’de birden çok kez ziyaret edebilirler. Özellikle Hindistan’da müzelerin insanların eğlence için gitmeyi düşündükleri ilk yer olmadığını söylüyor. Küçük kasabalardaki özel müzeler, özellikle alışveriş merkezleri ve sinemalarla karşılaştırıldığında, hafife alınabilir. Bu nedenle, “sürükleyici deneyimler – örneğin kendinizi kısa tarih belgesellerine koymanıza olanak tanıyan animasyonlar” yaratmak için 3.O Labs ile birlikte çalışıyor. Konuşmalar ve eğitim için daha fazla kapı açmakla ilgili.

Scindia’nın dünyaya meta veri deposu aracılığıyla anlatacağı bir hikayesi de var:

“Aile geçmişime katılmıyorum. Sarayda araştırma belgeli odalarımız var. Şimdi tarihi düzeltmek için doğru zaman ve doğru platform.”

Cointelegraph’a, sürükleyici deneyimleriyle boyamak istediği tarihi anlatının “klanım Maharataların gerçek hikayesini anlatmak olduğunu söyledi. İngilizler tarafından anlatılan, kulağa Game of Thrones kitabına benzeyen hikayeyi yeniden anlatmak – karanlık ve barbarca. Tüm dış güçlerden bağımsızlık için savaştık, ancak Hindistan’da Kızılderililerle savaştığımız söylendi. Maharataların, Babürlerden sonra Hindistan’ın hükümdarları olduğu tarihi bir gerçektir. Ve onların anlatıları ve değer sistemleri, bugün çalışmak ve anlamak için daha da önemlidir. Bu platformu sanat, kültür ve tarih aracılığıyla anlatıyı değiştirmek için kullanmak istiyorum.”

“Maratha tarihinin tasvir edilme şekline katılmıyorum. Ancak, bugün belki sinemanın cazibesi nedeniyle yeniden bir ilgi var, ancak dışarıda yeni bir dünya da var. İnsanlar bugün tarihe derin bir ilgi duyuyor ve sanatı ve tarihi yeniden keşfediyorlar. Metaverse insanları bilgilendirmek ve eğitmek, ilgi uyandırmak için doğru platform olabilir, böylece onlar bu muhteşem dünyada tarihe, sanata ve kültüre derin bir dalış yolculuğuna başlayabilirler.”

Web3 teknolojisi tarihi sitelere nasıl yardımcı olabilir?
Jai Vilas Sarayı. Kaynak: Mohitkjain123

Kaleler, villalar ve şato restorasyonları için DAO’lar

Schaumburg-Lippe ailesinden Prens Heinrich Donatus, kuzey Almanya’da Hannover’den 45 dakika uzaklıktaki Bueckeburg Kalesi’nin sahibi. Schaumburg-Lippe, Alman İmparatorluğu’nun 1918 yılına kadar hüküm süren 16 ailesinden biriydi. Daha sonra, İngiliz Ren Ordusu, 1948’den 1953’e kadar karargah olarak kullanmak üzere kaleye el koydu. Dünya’nın sona ermesinin ardından daha önce Amerikan kontrolü altındaydı. 1945’te Almanya’nın işgal bölgeleri kurulana kadar II.

Ek binadaki bir kurşun deliği, kalenin yakın tarihini hatırlatıyor. Savaş sırasında Bueckeburg’a ilk gelenler Amerikalılardı ve kubbeyi delen tank mermileri hala kalenin müzesinde görülebilir. Aile, kabuğu sergiliyor ve savaşın bir hatırası olarak tavandaki deliği bıraktı.

Donatus, Scindia ile aynı fikre sahip: tarihsel koruma için bir metaverse.

Web3 teknolojisi tarihi sitelere nasıl yardımcı olabilir?
Bueckeberg Kalesi. Kaynak: Seyahat Danışmanı

3.O Labs’ı Choi ile birlikte kuran Donatus, yakında bir NFT sergisi ve şatoda DAO odaklı bir hacker evi işletecek. Cointelegraph’a şunları söyledi: “Metaverse bir sanal gerçeklik dünyası değil. Yeni bir ekonomidir. Örneğin, metaverse girmeye teşvik, bir kaleyi korumak olabilir.”

Ama neden 2022’de asil aileleri destekleyelim?

Genişleyen mülkler gibi likit olmayan varlıklar için bakım maliyeti, bir ailenin nakit akışından daha ağır basabilir. Bu nedenle, tarihi öneme sahip özel sektöre ait alanların korunması, mülk sahipleri ve ulusal veya küresel bir kamu yararı için önemli bir zorluktur.

2001 yılında Donatus’un dedesi bir kaleyi 1 euro’ya satmış ve yeni sahibinin aynı şatoyu 1 euro’ya satmak için yaptığı son iki denemede alıcı bulamamıştı. Donatus ekledi:

“Avrupa kalelerini satın alan yabancılar, işin ne olduğunu anlayınca bir yıl sonra vazgeçiyorlar.”

Donatus, “Bueckeburg şatosu artık içinde yaşanacak bir yer değil – öncelikle kültürel bir site,” dedi Donatus, “Bu tarihi sınırlı kaynaklarla sürdürmek tek sorumluluğumuz ve aniden kaynaklar büyük ölçüde artırılabilir ve kitle kaynaklı olabilir. ”

Choi, “Sanal turlar karlı olabilir, ancak metaverse fikirlerinin geri ödemesi birkaç yıl alabilir” dedi. “Ancak uzun vadede, metaverse için herhangi bir bakım veya iklimlendirme masrafı yok.”

Donatus, kültürel ve tarihi öneme sahip yerleri korumakla görevli Birleşmiş Milletler ajansına atıfta bulunarak, “halkın UNESCO’suna” benzer bir yenileme için DAO hazinesinin başlatılmasını öngördüğünü söyledi.

DAO’lar sınırlarla sınırlı değildir ve bu, yeni turizm modelleri için ağ etkileri yaratabilir. Donatus, “Kaleler için bir tür PleasrDAO,” dedi. “Kaleler buluşmalar için harika bir yer olduğundan, kalelere merkezi olmayan erişim/yönetim ve kale hackathonlarını içerecekler.”

Artırılmış 4D metaverse olayları

Gerçeküstü ve imkansız senaryolar yaratmak için tarihsel hikaye anlatımı ve deneyimler de artırılabilir.

Donatus, “Hiçbir koşulda gerçek dünyada yaşayabileceğim şeyleri deneyimlemek istemiyorum” dedi. “Metaverse geçmişi yeniden yaratabilir ve koruyabilir.” “Versay Sarayı’ndaki bir balo salonunda büyük bir turist çekilişi olarak bir tenis maçı” yaratılabileceğini söyledi.

Choi, “Metaverse’de silahları yükleyebilir ve tarihsel öğretim amaçları için savaşları yeniden yaratabiliriz” dedi. Yeniden yapılandırılmış silahlarla tarihsel canlandırmalar, Amerika Birleşik Devletleri, Almanya, Rusya, Birleşik Krallık ve İtalya da dahil olmak üzere tüm dünyada gerçekleşir ve metaverse’de gelecekte öğretilebilir birçok an olabilir.

Metaverse’ler gerçekten gelecekse, kuralları ve kompozisyonu için planlama şimdi başlar. Bu nedenle, örneğin, bir grup Yerli Avustralyalı, metaverse’de bir elçilik kurmayı planlıyor. Eskiyi ve yeniyi karıştırmak görünüşte zayıftır, ancak bunların tümü, geleceğin metaverselerindeki kültürel totemlerin önemi konusunda ne kadar yükseliş olduğuna bağlıdır.

Metaverse’ler turizm için yeni modeller haline geldikçe, bu süreçte tarihi yeniden yazabilirler.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Web3 teknolojisi tarihi sitelere nasıl yardımcı olabilir?

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Giriş Yap

Giriş Yap

Gündem Haber ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!