Metaverse, dijital varlık birlikte çalışabilirlik sorununu steroidlere koyuyor

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

İsrailli seri girişimci Ariel Shapira, aylık kripto teknolojisi sütununda kripto, merkezi olmayan finans ve blok zinciri alanında gelişen teknolojileri ve bunların 21. yüzyılın ekonomisini şekillendirmedeki rollerini ele alıyor.

2022 yılında, artık gökyüzünde kaç tane yıldız olduğunu düşünmemize gerek yok – Yale astronomu Dorrit Hoffleit, insanların Dünya’dan çıplak gözle yaklaşık 9.096’sını görebildiğini zaten belirledi. Artık bunu geride bıraktığımıza göre, internette kaç tane metaverse olduğunu düşünmeye başlayabiliriz ve oh oğlum, bunlar bol mu?

Daha önce Facebook olarak bilinen şirket, Meta olarak yeniden markalaşırken, metaverse kavramını, paylaşılan bir sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) dijital deneyimini doğrudan ön plana çıkardı. Meta nereye gitti, diğerleri onu takip etti. Sentieo’ya göre, “metaverse” kelimesi 2020’de yatırımcı konuşmalarında yalnızca yedi kez gündeme geldi. Havza yılı olan 2021’de girişimciler, satış konuşması yaparken bundan yaklaşık 128 kez bahsetti.

Tüketici açısından bakıldığında, metaverse çoğalmasının yalnızca iyi bir şey olabileceği düşünülebilir. Gittikçe daha fazla metaverse, iddialarını kullanıcıların zamanına ve dikkatine sunduğundan, doğal olarak kendi aralarında rekabet etmek zorunda kalıyorlar. İdeal olarak, daha iyi bir kullanıcı deneyimi, daha fazla işlevsellik ve diğer tüketici dostu uygulamalar sunarak birbirlerini gölgede bırakmaya çalışırlardı.

İlişkili: 2022’de metaverse için yer var, ancak sanal alan mükemmel olmaktan uzak

Pastanın en büyük parçasını kapmak

Gerçekte, çatıdan metaverse yayılımı, kendi temel ilkeleri karşısında çok iyi uçabilir. A paylaşılan deneyim, isterlerse herkesin katılabileceği anlamına gelir, ancak ilk engeli burada çarpıyoruz. En iyi metaverse oluşturucusu olan Meta’s Horizon Worlds’de arkadaşlarınızla buluşmak için hepinizin Oculus Quest VR setlerine sahip olduğunuzdan emin olsanız iyi olur. NFT tabanlı arazi mülkiyeti ile OVER’ın AR-güdümlü metaverse’i gibi bir şey deneyimlemek için, yalnızca az çok modern bir akıllı telefona ihtiyacınız var. Bu başlı başına bir erişilebilirlik sorunudur ve Meta’nın durumunda, aynı zamanda özel özel donanım aracılığıyla kullanıcının kilitlenmesinin cazibesiyle birlikte gelir. Bu ayartmaya düşmek, tüm meta veri tabanınızı silo etmek anlamına gelir.

Kullanıcının varlıklarını bir meta veri deposundan diğerine aktarmak da kolay bir iş değil. Fungible token (NFT) savunucularının, NFT’lerin video oyunlarında yepyeni bir devrim niteliğinde birlikte çalışabilirlik çağını nasıl başlatacağına dair cömert övgülerini zaten duyduk. Ancak bu şimdiye kadar olmadı ve bunda teknolojik kısıtlamalardan daha fazlası var. NFT oyun geliştiricileri, başkaları tarafından yaratılanlara değer katmak yerine kendi NFT’lerini satmakla daha fazla ilgilendiğinden, işle ilgili hususlar da söz konusudur.

VR veya AR tabanlı meta veri kümelerinden oluşan bir takımyıldız, varsayımsal olarak benzer mantıkta çalışabilir. Bir kullanıcı Metaverse 1’deki avatarını Metaverse 2’de satın aldığı Gucci gömleğini giymek isterse, bu Metaverse 1’in bir satışta kaybedilen ekonomisi anlamına gelir. Ayrıca, Metaverse 1, Metaverse 2’den giyilebilir cihazları desteklemeyi bırakırsa, bu, kendi teklifinize zarar vermese bile, başka bir satıcı tarafından satılan varlıklara kendiniz için herhangi bir fayda sağlamadan fayda sağladığı anlamına gelir.

İş düzeyinde, projeler bu sorun için geçici çözümler bulabilir. Her destekleyici metaverse işlemde bir kesinti sağlayacak olan, birlikte çalışabilir ürün satışlarındaki ücretler olabilir. Alternatif olarak, metaversiyonlar çapraz tanıtım anlaşmaları yapabilir ve paylaşılan değer yaratmanın diğer yollarını keşfedebilir.

İlişkili: Meta veri deposu, içerik oluşturma paradigmasını değiştirecek

Metaverse projeleri arasındaki ikili bir birlikte çalışabilirlik anlaşması bile durumu, göründüğü gibi görünen sıfır toplamlı oyundan uzaklaştırıyor. Metaverse 1, başka bir ekosistemde sunulan varlıklara değer katabilir, ancak kendi varlıkları da ekstra fayda sağlar. İlgili ekosistemleri, karşılaştırılabilir boyutlarda kullanıcı tabanları getiriyorsa ve kabaca aynı işlem hacimlerine sahipse, düzenleme oldukça adil görünüyor.

Metaverse, dijital varlık birlikte çalışabilirlik sorununu steroidlere koyuyor

Yine de bu, teknoloji zorluğuyla başa çıkmamız gereken yer. İki varsayımsal meta veri aynı motor üzerinde oluşturulmuş olsa bile, nesneleri birinden diğerine kolayca aktaramazsınız. Metaverse 1 gerçekçi bir görünüm ve kumaş fiziğini destekliyor olabilir, bu yüzden bu dünyada gömlek aslında gerçek dünyadaki gibi davranır. Metaverse 2, fizikte daha basit bir yaklaşım ve avatarlar için bloklu insansı 3D gövdelerle pikselli retro stili hedefleyebilir. Bu iki tasarımı bir araya getirmek aslında oldukça zor bir iştir.

Bu özel durumda, Gucci, birlikte çalışabilir tek bir gömlek yapmaya çalışmaktansa, her metaverse için bir tane olmak üzere sıfırdan iki gömlek yapmaktan daha iyi olurdu. Sahiplik açısından, her iki gömlek de kendi NFT’leri ile bağlantılı olabilir; bu da, tüm gömlek yığını üzerinde mülkiyeti temsil eden üst düzey bir NFT’ye yuvalanmış olarak oturur.

Bunun gibi girişimler hala çok sayıda destekleyici çerçeve kullanabilir. Önceden hazırlanmış kitaplıklar ve SDK’lar, meta veri tabanı geliştiricilerinin daha büyük platformlar arası ekosistemlerde birlikte çalışabilirliği yönetmesini kolaylaştıracaktır. Univers gibi projelerle, metaverse yaratıcılarının yarattıklarını zincir üzerinde ve daha büyük bir bağlantılı hizmetler ağına ve merkezi olmayan uygulamalara taşımak için kullanmaları için bir omurga oluşturan projelerle zaten çalışıyorlar. Benzer girişimlerin farklı motorlar arasındaki etkileşimlerin yanı sıra meta veri deposuna özel SDK’lar ve çerçeveler arasındaki etkileşimleri yumuşattığını hayal etmek zor değil. Gerçekçi tarzdaki giyilebilir cihazları kendi başına pikselli akranlarına dönüştürecek veya tam tersini yapacak makine öğrenimi tabanlı algoritmalar bile görebiliriz.

İleride, birlikte çalışabilirlik, daha fazla kullanıcı çekmek isteyen projeler için önemli bir satış noktası haline gelebilir. Metaverse geliştiricileri, ilgili iş ve teknolojik zorlukların üstesinden gelmek için çalışmalıdır. Geleceğe bakmalı ve silolanmış teknolojik ve donanım yığınları değil, bir meta veri deposu inşa etmelidirler. Herkesi bir araya getiren bütünsel ve kusursuz bir çevrimiçi evren olmadan, birçok parçasına dağılmış olacağız – hemen hemen şimdikiyle aynı, ancak takmak için daha hantal kulaklıklarla.

Bu yazı yatırım tavsiyesi veya tavsiyesi içermemektedir. Her yatırım ve ticaret hamlesi risk içerir ve okuyucular bir karar verirken kendi araştırmalarını yapmalıdır.

Burada ifade edilen görüş, düşünce ve görüşler yalnızca yazara aittir ve Cointelegraph’ın görüş ve görüşlerini yansıtmak veya temsil etmek zorunda değildir.

Ariel Shapira bir baba, girişimci, konuşmacı ve bisikletçidir ve İsrailli girişimcilerle çalışan ve uluslararası pazarlarla bağlantı kurmalarına yardımcı olan bir danışmanlık ajansı olan Social-Wisdom’un kurucusu ve CEO’su olarak hizmet vermektedir.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Metaverse, dijital varlık birlikte çalışabilirlik sorununu steroidlere koyuyor

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Giriş Yap

Giriş Yap

Gündem Haber ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!