Metaverse, cinsiyetçi insanlar için kapsayıcılığı nasıl sağlıyor?

featured
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Fortnite, Roblox ve Minecraft gibi oyunların artan popülaritesinin ve Metaverse kavramının ardından, “avatarların” nahoş gerçeklerden kaçma veya sadece eğlenme yeteneği kesinlikle önemlidir. Dijital vatandaşlık ve bireylerin ve kimliklerinin sanal alemdeki “kapsayıcılığı” üzerine bir tartışmayı garanti ediyor ve cinsiyet disforisi olanlar veya kendini cinsiyetçi olarak tanımlayanlar için yeni anlamlar sağlıyor.

Gerçek dünyada, doğumda kendilerine atanan cinsiyetle özdeşleşmeyenlere karşı bilinen bir önyargı vardır. Yakın tarihli bir araştırmaya göre, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki ergenlerin yaklaşık %2,7’si kendini trans veya cinsiyet çeşitliliği olarak tanımlıyor. Bunu küresel nüfusa yansıtacak olursak, 200 milyondan fazla insan muhtemelen bu kategoriye giriyor ve toplumsal dışlanma, kimliklerin bastırılması ve marjinalleşmenin yanı sıra farkındalık eksikliği, tesislere erişim, güvenlik ve emniyet baskısı altında kalıyor.

Son zamanlarda yapılan araştırmalar, cinsiyetlerini belirleme ihtiyacı veya zorunluluğu nedeniyle daha yüksek kaygı ve depresyon oranlarından muzdarip birçok queer insan için oyun avatarlarının terapötik yeteneklerini ortaya çıkardı, çünkü bunu yapmayı tercih etmeyen insanlar var.

İlişkili: Metaverse’de Gurur: Blockchain teknolojisi, LGBTQ+ insanlar için yeni fırsatlar yaratıyor

Bir avatar gerçekten masaya ne getiriyor?

Avatar, çeşitli deneyimler için diğer bireylerle paylaşabileceğiniz sanal bir alanda sizi temsil eden dijital bir insandır. Bir kullanıcıyı bilgisayarında temsil eden kişiselleştirilmiş bir grafik çizim, karakter veya alter egodur. Birçok yönden, bir avatar oluşturmak, kişinin kendi kişisel imajını veya kişiliğini sağlamlaştırmanın iyi bir yoludur. Bu alter egoların tasarımları, katılan bireyler için roller yaratan oyunlar için büyüyen pazar tarafından vurgulanmıştır.

Avatar, dönüşümlerin gerçekleştiği dijital bir yer olarak işlev görür ve arzuların yeri olur. Sanal beden, bir kişinin dijital ikizi olarak hareket eder ve sanal bedenin kimliğinin temeli haline gelen fiziksel bedeniyle yakından bağlantılı kalır. Bir avatar, kişinin bulunduğu platforma bağlı olarak 3B veya 2B biçimde temsil edilebilir.

Metaverse, cinsiyetçi insanlar için kapsayıcılığı nasıl sağlıyor?

Özelleştirme anahtardır

Hâlâ kendi cinsiyet kimliklerini anlamaya çalışan veya bir tanesini doğrulayan insanlar için avatarın görünümü, gerçekte kim olmak istediklerini test etmek için önemli bir başlangıç ​​noktası haline geliyor. Bu nedenle, avatarı özelleştirebilmek anahtardır ve cinsiyet kimliğinin ifade edilmesini ve pekiştirilmesini kolaylaştırır. Bu, insanlara kimliklerini keşfetmeleri ve doğrulamaları için iyi bir yol sağlar.

Bir avatarın görünüşünü seçerken, arzularımızın bazı yönlerini görünür hale getiriyoruz. Oyuncular ve Metaverse sakinleri, cinsiyetlerini seçme ve vücut tipi, yüz özellikleri, ifadeler, saç rengi, sakal ve daha fazlası için bir düzine önceden ayarlanmış seçenek arasından seçim yapma yeteneğine sahiptir. Metaverse’ler ve oyunlar da cinsiyetten bağımsız giysiler, tercih edilen isimler ve zamirlerin kullanımını sağlıyor. Bu özelleştirme seçenekleri, kullanıcılara gerçek hayatta gerçekten hissettikleri şekilde hareket etme özgürlüğü verir.

Bu, gerçek hayatta deneyimleyebileceklerinden çok uzak. Bu nedenle, birçok yönden bir avatar, bir kullanıcının cinsiyet ifadesini yansıtan çeşitli olasılıklar sağlayarak kimlik yaratma sürecini kolaylaştırır. Avatarını küratörlüğünün bu benzersiz yöntemi, hiçbir ayrım gözetmeksizin gerçek ifade özgürlüğüdür.

İlişkili: Metaverse’deki dijital kimlik, yardımcı programlı avatarlarla temsil edilecektir.

kimlik konsolidasyonu

Bir avatar akışkan bir kimliğe sahip olabilir. Bu, bir kullanıcının avatarının görünümünü, cinsiyetini ve kişiliğini istediği zaman değiştirebileceği anlamına gelir. Bu, bir kişinin gelecekte olmak istediği şeyi fiziksel olarak taklit etmesine izin verir. Birçok insan için, bir queer olarak ortaya çıkmak, kimliklerinin özel olarak kabul edilmesinden önce gelir. Bu sanal somutlaşma, bir bakıma, gerçekten deneyimledikleri cinsiyeti uygulamak ve anonim olarak test etmektir.

Bu, daha fazla sanal deneyle sürekli olarak geliştirilebilir ve nihayet gerçek dünya etkileşimleri için kimliklerini pekiştirmeye yardımcı olabilir. Genderqueer kişiler de anonim olarak benzer insanlarla tanışabilir ve etkileşim kurabilir ve çevrimiçi destek ağları oluşturabilir. Oyunlar ayrıca bir avatarın diğer oyuncularla hikayeler ve doğaçlama etkileşimler oluşturmasını sağlayarak gerçek dünya senaryosu oluşturmaya yardımcı olabilir.

Kendinle hareket etmek

Kendini gerçekleştirme ve cinsiyet kimliğine yönelik bu yolculuk öncelikle gençleri etkiler. Bir avatar onlara gerçek doğalarını anlamak ve bu kimlik üzerine inşa etmek için sanal dünyada kendileriyle çalışma seçeneği sunar. Trace Network’ten Buddy gibi gerçek görünümlü avatarlar oluşturmak için bir araç, bir kişinin kimliğini seçmesine ve gelecekte cinsiyet, vücut tipi, cinsiyetten bağımsız giysiler ve daha fazlasıyla kendi gerçek benzerliğini pekiştirmesine olanak sağlayabilir.

Bir oyundaki veya meta evrendeki bir avatar, kullanıcıların ayrımcılık, olumsuz karşılaşmalar, zorbalık veya izolasyonla karşılaşmadan nispeten güvenli bir ortamda kimliklerini keşfetmelerine, geliştirmelerine ve prova etmelerine olanak tanır. Bu, “dışarıda” olarak başlamanın ve korkmadan ve başını dik tutarak kendini ifade etmenin en iyi yoludur!

Bu yazı yatırım tavsiyesi veya tavsiyesi içermemektedir. Her yatırım ve ticaret hamlesi risk içerir ve okuyucular bir karar verirken kendi araştırmalarını yapmalıdır.

Burada ifade edilen görüş, düşünce ve görüşler yalnızca yazara aittir ve Cointelegraph’ın görüş ve görüşlerini yansıtmak veya temsil etmek zorunda değildir.

Lokesh Rao Trace Network Labs’ın kurucu ortağı ve CEO’sudur ve kurumsal teknoloji alanında 12 yılı aşkın deneyime sahiptir ve küresel moda şirketlerinin 20’den fazla ülkede teknoloji edinmelerine ve uygulamalarına yardımcı olur. Lokesh, 2017’den beri DLT ve blok zinciri kullanan işletmeler için çözümler oluşturmaya aktif olarak katılıyor. Trace ile, yaşam tarzı markalarının “dijital ikizler” için NFT’leri, yani meta veri tabanındaki kullanıcı avatarlarını kullanarak çoklu zincir ve çoklu evren ürünlerini piyasaya sürmesini sağlayacak bir teknoloji platformu oluşturuyor.

0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Metaverse, cinsiyetçi insanlar için kapsayıcılığı nasıl sağlıyor?

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Giriş Yap

Giriş Yap

Gündem Haber ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!