
“Metaverse” ve “Web3”, kavramları fintech, blockchain ve hatta ana akım medya dünyalarına nüfuz eden, anın moda sözcükleridir. Web3 Metaverse’in merkezinde yer aldığı düşünülen ademi merkeziyetçilikle, daha iyi bir kullanıcı deneyimi, tüketiciler için güvenlik ve kontrol vaadi, büyümesini sağlayan şeydir. Ancak Metaverse’in kalbinde yer alan kullanıcıların kimlikleri ve benzeri görülmemiş miktarda çevrimiçi veri ile birleştiğinde, veri güvenliği, gizlilik ve birlikte çalışabilirlik konusunda endişeler var. Bu, Metaverse’in gelişimini engelleme potansiyeline sahiptir, ancak hem düzenlenmiş hem de kendi kendini yöneten kimlikler, bu yeni alanda kimliğimize ve verilerimize gerçekten sahip olmamızı sağlamada önemli bir rol oynayabilir.
İlişkili: Dijital egemenlik: Web3’te özel verilerinizi geri alma
Metaverse nedir?
Metaverse kavramı bir süredir ortalarda olmasına rağmen, yakın zamanda Mark Zuckerberg şirketinin adını “Meta” olarak değiştirmeyi seçtiğinde (blok zinciri topluluğundaki birçok kişinin canını sıkacak şekilde) bu konu gündeme getirildi. Halihazırda hayatımızın birçok yönünün dijitalleşmesiyle birlikte, birçok kişi Metaverse’in herkesin geleceğine dokunacağını ve teknolojiyle etkileşim şeklimizi önemli ölçüde değiştireceğini savunuyor.
Metaverse’in neye benzeyeceği ve nelerden oluşacağı konusunda geniş çapta tartışılıyor, ancak Metaverse’in fiziksel dünyayı dijital bir bağlamda kopyalayacağı ve bizim deneyimlediklerimize benzer etkileşimleri mümkün kılacağı birçok yorum için bir yakalama olduğu düşünülüyor. günlük hayatlar. Teorik olarak, artırılmış gerçekliği, dijital ekonomiyi ve Web3’ü kapsayacaktır.
İlişkili: NFT’ler, DeFi ve Web 3.0 nasıl iç içe geçmiş durumda?
Dahil etme ve kimlik
Metaverse, çeşitli sektörlerden ve farklı ihtiyaçlardan insanlar ve işletmeler için sonsuz sayıda fırsat sunar. Yakın zamanda Metaverse içindeki en büyük değişikliklerden birinin dahil olacağı, yani internete erişimi olan herkesin onun faydalarından yararlanabileceği belirtildi. Bu, dünya çapında şu anda banka hesabı olmayan 1 milyar insanın nihayet Metaverse aracılığıyla küresel ekonomiye erişebilmesini içeriyor.

Özellikle, dijital bir avatardan artırılmış gerçeklik kullanarak kişiselleştirmeye ve çevrimiçi olarak otomatik olarak bir restoran rezervasyonu yapma yeteneğine kadar değişen dijital kimlikler Metaverse’in merkezinde yer alacaktır. Her cinsiyetten, yaştan ve geçmişe sahip insanlara kendilerini yeni yollarla ifade etme şansı verecek ve yeni tür etkileşimlerin ve toplulukların çevrimiçi olarak oluşmasına olanak tanıyacaktır. Bu bağlamda, bazıları gerçek dünyaya kıyasla herhangi bir kişinin gelişmesi için daha güvenli bir alan olduğu düşünüldüğünü iddia ediyor. Bununla birlikte, çevrimiçi olarak her zamankinden daha fazla veri depolanmasıyla birlikte, güven ve gizliliğiyle ilgili endişeler ortaya çıkıyor.
İlişkili: Yaratıcı ekonomi Metaverse’de patlayacak, ancak Big Tech rejimi altında değil
Güç ve kontrolün ademi merkeziyetçiliği
Merkezi olmayan bir model kullanan blok zinciri teknolojisi, Web3’ü ve yeni açıklık seviyeleri sunması öngörülen Metaverse’i destekleyecektir. Web2, kullanıcıların verilerini toplayan birkaç merkezi teknoloji şirketi olarak düşünülme eğilimindedir ve bu uygulama, gözetim ve istismar amaçlı reklamcılık nedeniyle eleştiri almıştır. Buna karşılık Web3, dijital varlıklarına, kişisel verilerine ve kimliğine sahip olan kullanıcılarla ilgili herkesi güçlendirecek olan tam tersi olacaktır.

Bununla birlikte, temel teknolojileri inşa edenlerden NFT yaratıcılarına ve sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik üreticilerine kadar Metaverse’in yaratılması ve sürdürülmesine dahil olan çok sayıda oyuncunun yanı sıra çok sayıda çevrimiçi hassas bilgi ile ilgili endişeler var. kullanıcıların kimlik bilgileri üzerinde gerçekten tam kontrole sahip olup olmayacağına. Birkaç yıl önce Facebook’un veri ihlali nedeniyle zarar görme potansiyelini gördük ve Cointelegraph kısa süre önce Metaverse’de Meta ile paylaşılan kullanıcı bilgilerinin gizliliği hakkında endişelerini dile getiren bir Facebook ihbarcısının altını çizdi.
Kendi kendine egemen kimliklerin önemi
Yine de ileri görüşlü teknoloji şirketleri oyunun bir adım önünde. Birkaçı, kontrol ve mahremiyet üzerindeki potansiyel sorunu fark etti ve merkezi olmayan kontrol ve kullanıcı bilgilerinin korunmasını sağlamak için oyunun kurallarını değiştiren çözümler geliştirmeye başladı. Metaverse’in açık standartlarda tasarlanması gerektiğine ve Metaverse içindeki güveni ele almada kendi kendine egemen kimliklerin (SSI) gümüş kurşun olduğuna inanıyorlar.
SSI’ler, merkezi olmayan bir şekilde yönetilen biyometri gibi gerçek dünya doğrulama verileriyle bağlantılı doğrulanmış ve özgün kimlik bilgilerine odaklanan dijital kimliklerdir. Kullanıcılar, blok zinciri teknolojisini ve sıfır bilgi kanıtlarını kullanarak, verilerini merkezi olarak depolamak ve yönetmek için üçüncü taraflara ihtiyaç duymadan dijital kimliklerini kendi kendilerine yönetebilirler. En önemlisi, bu bilgiler kullanıcı tarafından kontrol edilen ve sahibi karar verdiğinde Metaverse içinde geçici olarak erişilen velayet dışı bir cüzdan içinde kalıcı olarak saklanır. Bu doğrulanmış veriler, onlara sadece kendileri oldukları için varlıklarına erişim ve sahiplik sağlayacak ve bunun, verilerin o kullanıcı tarafından sahiplenilme ve kontrol edilme şeklini temelden değiştireceği düşünülmektedir.
İlişkili: Kendini saklama, kontrol ve kimlik: Düzenleyiciler bunu nasıl yanlış anladı?
Düzenleme bunda nasıl bir rol oynayacak?
Yine de birçok kişi, hem tüketicilere hem de işletmelere içinde çalışma güvenini vermek ve verilerinin ve kimliklerinin korunmasını sağlamak için düzenlemenin Metaverse içinde önemli bir rol oynaması gerektiğini savunuyor.
Twitter’ın kurucu ortağı Jack Dorsey kısa süre önce, Web3’ün, bu gücü hükümetten alıp yatırım yapan risk sermayedarlarının eline vereceği için, çoğu kişinin tahmin ettiği şekilde kullanıcıların gücünü mutlaka artırmayacağına inandığını tweetledi. blockchain veya Meta gibi büyük teknoloji şirketleri. Ve bu nedenle, düzenleyici gözetime ihtiyacımız var.
Birçoğu, ülkelerin küresel dijital ve ekonomik alanlarda rekabet edebilmek için dijital ekonomiyi ve Metaverse’i benimsemeleri gerektiğine inanıyor, ancak mevcut düzenlemelerin birçoğunun Metaverse’i kapsayacak şekilde önemli ölçüde genişletilmesi gerekecek. Son birkaç yılda, Çin’deki kripto işlemlerinin doğrudan yasaklanmasından El Salvador’un Bitcoin’i yasal ihale olarak benimsemesine kadar, kripto alanıyla ilgili artan hükümet düzenlemelerini zaten gördük, ancak Metaverse’deki kimlik ve verilerin kontrolü açısından, uzun bir yol. Avrupa Birliği’nin Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) ve Birleşik Krallık’ın Veri Koruma Yasası kesinlikle bir rol oynayabilir, ancak tüketicileri ve sağladıkları verileri etkili bir şekilde korumak istiyorsak iyileştirmelere ihtiyaç vardır.
İlişkili: AB veri düzenlemesinin başarısız olmasından sonra gizliliğe giden yeni yol
Bu yeni sistem mimarisinin insanları, yerleri ve ekonomileri bozması muhtemel olan Metaverse’in sismik değişime yol açacağı açıktır. Günümüzün sorunlarına değinen kullanıcılar için yeni ve daha iyi bir deneyim umuduyla, bireysel verilerin kullanımıyla ilgili büyük düzeyde belirsizlikler de var. Ortaya çıkan yeni teknolojilerle, Metaverse’in dahil olan herkese fayda sağlayacak şekilde gelişmesini sağlamak için önemli miktarda hazırlık ve değerlendirme gerekiyor ve kalbinde kimlikler olan bu faktörler her zamankinden daha önemli.
Bu yazı yatırım tavsiyesi veya tavsiyesi içermemektedir. Her yatırım ve ticaret hamlesi risk içerir ve okuyucular bir karar verirken kendi araştırmalarını yapmalıdır.
Burada ifade edilen görüş, düşünce ve görüşler yalnızca yazara aittir ve Cointelegraph’ın görüş ve görüşlerini yansıtmak veya temsil etmek zorunda değildir.
piyango kuyuları Wirex’te kıdemli Halkla İlişkiler ve iletişim yöneticisidir. Fintech endüstrisinde dijital ödemelerden küresel havalelere kadar altı yılı aşkın deneyimiyle, finansal sisteme erişimi güçlendiren kampanyalara ve kripto para biriminin toplu olarak benimsenmesine katkıda bulundu. Dijital ekonominin faydalarına güçlü bir şekilde inanıyor ve EMEA Ödemelerde Kadınlar Sempozyumu’nda konuşarak ve The Asia Times gibi yayınlara katkıda bulunarak hem sektörün hem de kadınların bu sürece katılımının savunucusu.