
Kripto borsası OKX, İngiltere Premier Ligi (EPL) şampiyonu Manchester City ile 2022-23 sezonu için takımın eğitim kiti sponsoru olmak için anlaşma yaptığını duyurdu.
Mevcut ayı piyasasına rağmen, kripto ve spor ortaklıklarının güçlendiği görülüyor ve EPL ekibi Everton da yakın zamanda kripto kumar firması Stake ile bir maç kiti sponsorluğu imzaladı. Aynı zamanda, PSG sezon öncesi karşılıksız token (NFT) biletlerini de başlattı.
OKX anlaşması, Manchester City’nin geçen sezon EPL’yi kazanması ve Norveçli yıldız forvet Erling Haaland’ı imzaladıktan sonra önümüzdeki sezon ligde başka bir değişiklik yapmaya hazır göründüğü göz önüne alındığında, şirket markalaşmasına adil bir miktar göz küresi koyacak.
Anlaşmanın bir parçası olarak, OKX’in logosu, 2023’ün ortalarına kadar hem erkek hem de kadın antrenman ekipmanlarında yer alacak ve mevcut önizlemeler, alt göğüs bölgesindeki antrenman gömleklerinin önünde OKX’in adını gösterecek.
Ayrıca OKX, popüler sokak sanatçısı Akse P19 ve Global Street Art Agency’yi Manchester genelinde QR kodları içeren dört sanat eseri yaratması için görevlendirdiğini belirtti. Bunlar, OKX Hospitality Box’ta sezonluk bilet kazanma şansı için hayranlar tarafından taranabilir. Sokak sanatı eserleri Haaland, Jack Grealish, João Cancelo ve John Stones gibi oyuncuları tasvir ediyor.
İkili, OKX’in Manchester City’nin resmi kripto para borsası ortağı olmak için imzalanmasından sonra Mart ayından bu yana bir ortaklık kurdu. Ayrıca, Web3 odaklı daha fazla hayran etkileşimi deneyiminin kullanıma sunulacağını da duyurdular.
OKX, 2017 yılında kurulmuştur ve merkezi Seyşeller Cumhuriyeti’ndedir. Firma, dünya genelinde yaklaşık 180 uluslararası pazardan 20 milyondan fazla müşteriye sahip olduğunu iddia ediyor. Bitcoin (BTC), Ether (ETH), Polkadot (DOT) ve Cardano (ADA) gibi en iyi varlıklarda alım satımı destekler.
İlişkili: Manchester City, metaverse’de Etihad Stadyumu inşa edecek
Manchester City’den önce gelen en son kripto anlaşması, Everton’ın Cumartesi günü açıklanan Stake ile yaptığı anlaşma. Everton’dan yapılan açıklamaya göre, çok yıllı anlaşmanın sezon başına yaklaşık 12 milyon dolar değerinde olduğu ve kulübün “kulüpün 144 yıllık tarihindeki en yüksek forma önü anlaşmasına” işaret ettiği söyleniyor. Stake, geçen sezon, küme düştükten sonra İngiliz yanlısı futbolun ikinci kademesinde ticaret yapacak olan Watford FC ile bir sponsorluk anlaşması da yaptı.
PSG, NFT’lere atlıyor
Bu hafta, Fransa Ligue 1 şampiyonu Paris Saint-Germain FC (PSG) de kripto ile ilgili bir hamle duyurdu ve ekip bu ay Japonya’da sezon öncesi turu için NFT biletleri çıkardı.
PSG’nin 1995’ten bu yana Japonya’ya yaptığı ilk geziyi anmak için ekip, alıcılara oyunlara VIP erişim, tanışma ve selamlamalar, oyuncu imzaları ve belirtilmeyen bir oyuncu grubuyla özel partilere VIP erişimi sunan üç önde gelen NFT bileti sunuyor.
NFT’ler Çarşamba gününe kadar satışta ve tüm bu sözde faydaları elde etmek için alıcının, yazı yazılırken yaklaşık 207.000 $ değerinde 180.36 ETH ödemesi gerekecek.