hack forum hack forum kartal ilçe haberleri cide haber kripto para haber bigün haber zafer partisi politika haberleri sinan oğan warez warez scriptler linux erbaa escort maltepe escort zafer partisi kripto paralar Revolutionary Road Film İncelemesi tiktok 18 postegro apk burç yorumları E Ticaret Rehberi

Metaverse’in yaygın olarak benimsenmesini sağlamak için blok zincirine ihtiyacı var mı?

Birçoğu, çevrimiçi oyunlar oynamak için kullanılabilecek, aynı zamanda cerrahları 3D organ modelleri konusunda eğitmek ve öğrencilerin antik Yunanistan’da şaşırtıcı bir şekilde hayata geçirilen yeniden yaratılmış köyleri ziyaret etmelerini sağlamak için kullanılabilecek sanal dünyalarıyla Metaverse’nin beklentisinden heyecan duyuyor.

Birçoğu, blockchain teknolojisinin, yapay zeka (AI) ve sanal gerçeklik (VR) gibi diğer gelişen teknolojilerle birlikte Metaverse’de önemli bir rol oynayacağını da varsayıyor. Ancak, blok zinciri kullanımı gerçekten önceden belirlenmiş bir sonuç mu?

Stanford Üniversitesi profesörü Jeremy Bailenson kısa süre önce dünyanın önde gelen Metaverse ve blockchain düşünürlerinden bazılarıyla bir Dünya Ekonomik Forumu panelini yönetti. Stanford’un Sanal İnsan Etkileşim Laboratuvarı’nın kurucusu Bailenson, Cointelegraph’a şunları söyledi: “Panele sorulan ilk soru ‘Metaverse için blok zincirine ihtiyacımız var mı?’ idi. “Konsensüs, Metaverse’in blok zinciri olmadan var olabileceğiydi.”

Örnek olarak Bailenson, 2003 yılında kurulan ve 70 milyon cari kayıtlı hesaba sahip olan ve çevrimiçi multimedya platformuna her ay 350.000 yeni hesap ekleyen metaverse öncüsü Second Life’ı sundu. Bailenson, Second Life’ın “dijital varlıkların alınıp satıldığı sağlam bir ekonomi” geliştirdiğini söyledi. Second Life’ın tipik GSYİH’si her yıl yaklaşık yarım milyar dolar. Ve dünya, blok zinciri kullanmadan sağlam bir şekilde çalışıyor.”

“İnternetin bir sonraki yinelemesi blok zinciri teknolojisi olmadan var olabilir mi?” diye sordu Penn State Üniversitesi Dickinson Hukuk Fakültesi’nde profesör olan Tonya Evans. Cointelegraph’a “Evet, olabilir” dedi. Sonuçta, dağıtılmış merkezi olmayan defterler ve kriptografik olarak güvenli varlıklar – akıllı sözleşmeler dahil – AI, 3D baskı, VR, artırılmış gerçeklik, Nesnelerin İnterneti (IoT) ve diğerleri ile birlikte Web3 teknolojisinin yalnızca bir parçasıdır.

Tehlikede onu hariç tut

Ancak, blok zinciri teknolojisini atlamak mümkün olsa da yine de bir hata olabilir. Evans, “Blockchain olmadan Metaverse büyük olasılıkla Big Tech için topu ilerletir” diye ekledi ve Web2 tarafından geride bırakılan aynı insanların pahasına gelecekti – “gerçekten merkezi olmayan bir ağın güçlendireceği insanlar.”

Metaverse için oyunlar geliştiren SuperSocial’ın kurucusu ve CEO’su Yonatan Raz-Fridman, blockchain teknolojisinin kesinlikle gerekli olmadığını kabul etti. Cointelegraph’a “Hayır, Metaverse’i etkinleştirmek için blok zincirine ihtiyacınız yok” dedi. yok Önsel Avatarların 3D olarak oluşturulamamasının ve Second Life gibi kapalı platformlarda oynanan oyunların nedeni.

Ancak Web3’ün özel sektöre ait platformlarıyla FAMGA şirketlerine (Facebook, Apple, Microsoft, Google ve Amazon) karşı bir tepki olduğu tartışılabilir ve Raz-Fridman Meta gibi şirketlerin eğer beklerlerse birlikte çalışabilirlik konusunda uzlaşmak zorunda kalacaklarını öngördü. katılmak. Bu, avatarların tüm dijital kıyafetleri ve mücevherleriyle birlikte bir Metaverse projesinden diğerine özgürce seyahat etmesine izin vermek anlamına geliyor. NYU pazarlama profesörü Scott Galloway’in yakın zamanda belirttiği gibi:

“Mağazadan giyemeyeceksen neden kıyafet alıyorsun? Metaverse’de gösteremeyeceksen neden Birkin çantası alıyorsun?”

Tüketiciler artık Neal Stephenson’ın 1992 tarihli romanında tasvir edilene daha çok benzeyen bir Web3/Metaverse talep ediyor Kar KazasıRaz-Fridman, “Herkesin dijital varlıklarına sahip olduğu ve bir yerden diğerine taşınırken bunları yanlarında getirme özgürlüğüne sahip olduğu” diye ekledi.

Bir sanatçının Metaverse tasviri Kar Kazası. Kaynak: Civort.

İlginç bir şekilde, romancı Stephenson’ın kendisi, yakın zamanda başlatılan bir metaverse projesi Lamina1’in kurucu ortağıdır, “bu, açık kaynaklı ve merkezi olmayan bir “açık metaverse” oluşturmak için blok zinciri teknolojisini kullanacak” dedi Washington Post.

İnsanlar, yerler ve şeyler hakkında her şey

Metaverse zor bir terimdir – çeşitli taraflar onu farklı şekilde tanımlar. Yine de çoğu, birçok oyun ve rol yapma ile sürükleyici üç boyutlu sanal dünyaları içerdiği konusunda hemfikir. Bailenson, Metaverse’i insanlara, yerlere ve şeylere bölmeyi faydalı buluyor. Bu alanların her birinde blockchain teknolojisi için potansiyel bir rol görüyor.

“İnsanlar avatarlar, dijital dünyaya dalmışken giydiğimiz bedenler” diye açıkladı Cointelegraph’a. Burada blockchain teknolojisi, “kişinin avatarla birebir eşlenmesini sağlayan” “kripto DNA”yı sağlayabilir. Örneğin, bir bireyin aynı anda on avatarda yaşayamayacağını garanti etmek veya bir başkasının “kendi avatarımı keyifle sürmesine” olanak tanımak için kullanılabilir. Bailenson eklendi:

“Blockchain’in bariz bir uygulaması bir avatar için kıyafetleri ve takıları doğrulamak olsa da, buradaki katil uygulamanın her zaman insan animasyonlarını belgelediğini ve doğruladığını düşünmüşümdür.”

Bailenson’un anlayışında yerler, sanal bir dünyanın ızgarasında belirlenmiş alanlardır. Metaverse’in çalışması için, bir dünyanın “kalıcı olması gerekir: siz olmasanız bile oradadır ve tutarlıdır: Snoop Dog’dan bir kilometre uzakta bir arsa satın alırsanız, daha fazla uzaklaşamaz. dünyanın keyfi bir yeniden haritası.” Bazı platformlar bu haritaları belgelemek için zaten blockchain teknolojisini kullanıyor, dedi.

Son olarak, blockchain teknolojisinin en belirgin uygulaması, Bailenson’un üç boyutlu modelleri, iki boyutlu görüntüleri, ses dosyalarını veya sanal bir dünyada barındırılabilen herhangi bir dijital varlığı içeren şeyler alanındadır. Blockchain teknolojisi, “işlemi denetleyen merkezi bir organ olmadan” işlemleri doğrulamak ve ayrıca “öğelerin arza dayalı benzersiz bir değere sahip olmasını sağlamak için kullanılabilir – bir varlığın sahtesini yapmak için sadece binlerce kopya oluşturamazsınız.”

Birlikte çalışabilirlik için bir ihtiyaç mı?

Kore İleri Bilim Enstitüsü’nde yardımcı doçent olan Lik-Hang Lee, şu anda mevcut durumda, Sandbox, Decentraland ve FAMGA şirketleri dahil olmak üzere büyük Metaverse oyuncuları ve/veya yarışmacıları “web platformları ve diğer platformlar arasında çok az değişim sunuyor”. ve Teknoloji, Cointelegraph’a söyledi. Web2’nin özelliği olan bu birlikte çalışabilirlik eksikliği, Metaverse’in tam potansiyeline ulaşması için ele alınması gereken bir eksikliktir. Bu, Lee’ye göre asgari olarak aşağıdaki unsurları içerir:

  • Herkes Metaverse’in geri kalanına bağlanabilecek sanal bir dünya kurabilmelidir;
  • Herhangi bir cihaz veya tarayıcı, önceden belirlenmiş belirli özellikleri karşılaması koşuluyla Metaverse’e erişebilmelidir;
  • Dijital varlıkların mülkiyeti, birden çok sunucu ve istemci arasında kaydedilmeli ve korunmalıdır;
  • Tek bir avatar, diğer sunuculardaki avatarlarla iletişim kurabilmelidir;
  • İnsanlar Metaverse içinde dijital varlıklarını üretme, gösterme, satın alma ve satma yeteneğine sahip olmalıdır.

Lee, Cointelegraph’a “Birbiriyle uyumsuz olan artan sayıda metaverse girişimlerinin ışığında, standart organizmalar oluşturmak her zamankinden daha önemli” dedi.

Bununla birlikte, birlikte çalışabilirlik kolay gelmeyebilir. Raz-Fridman, Meta, Google ve diğerleri “hakimiyetlerini kaybetmemek için çok mücadele edecekler” dedi. Halkın, kullanıcıya ait bir internetin tam olarak ne anlama geldiğini anlaması zaman alabilir, ancak anladıklarında, “tüketiciler daha fazla kontrol sahibi olmayı talep edecekler”. FAMGA şirketlerinin bu noktada birlikte çalışabilirlik konusunda en azından bir dereceye kadar taviz vermekten başka seçeneği kalmayacak.

Raz-Fridman’a özellikle kripto insanların Metaverse ile neden bu kadar ilgilendikleri soruldu. Potansiyel olarak kripto para biriminin benimsenmesini artıracağını düşündükleri için mi? “Tarihsel olarak bakarsanız, anlatı üzerinde her zaman bir mücadele olmuştur – dünyanın nasıl görünmesi gerektiğinin farklı versiyonları” diye yanıtladı.

Bir uçta, insanların verilerine ve dijital varlıklarına sahip olduğu ve onları kontrol ettiği merkezi olmayan, blok zinciri tabanlı ve açık kaynaklı bir dünya tasavvur eden kripto maksimalistleri var. Raz-Fridman bu pozisyona sempati duyuyor, ancak sonuçta en azından genel olarak üstün geleceğini düşünmüyor. Facebook, Google ve diğerleri “internet üzerinden büyük bir ekonomik faaliyete sahipler ve bir gecede devrilmeyecekler.”

Aynı şekilde özel, kapalı platformların devamı da gerçekçi değil. Kısa vadede, iki vizyon arasında bir tür “medeniyetler çatışması” beklenebilir, diye devam etti Raz-Fridman, tüketiciler Metaverse’in ne ölçüde merkezileştirilmeyeceğine kendileri karar verdikçe nihai bir orta yol ortaya çıkıyor.

Bu arada, Metaverse daha da geliştikçe Bailenson, “teknolojinin çalıştığı, ancak gerekli olmadığı yerlerde” blockchain teknolojisinin birçok gereksiz kullanımını görmeyi bekliyor. Bailenson, Cointelegraph’a verdiği demeçte, daha fazla zaman geçtikçe “Blockchain’in işi doğru yapmanın tek yolu olduğu bir dizi muhteşem uygulama ortaya çıkacak” dedi.

Sonuç olarak, blok zinciri olmayan bir Metaverse hem düşünülebilir hem de yapılabilir. Ancak, “amaç, erişilebilirlik, şeffaflık, birleştirilebilirlik ve platform birlikte çalışabilirliğinden bahsetmeden, İnternet’in demokratikleştirilmesi ise” dedi Evans, “o zaman Metaverse blok zinciri içermelidir.”

Read Previous

Multichain, blockchain köprü ekosistemine Rootstock ekliyor

Read Next

İngiltere ‘Bitcoin Adventure’, BTC’nin bir aile meselesi olduğunu gösteriyor

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

hack forum izmir escort erbaa escort tokat escort www.turkhacks.com escortium.org cheapest viagra cheapest viagra Ankara Escort Şirinevler Escort